کلینیک نوین

نیمی از مردم یکبار بواسیر (هموروئید) را تجربه می کنند

0 گؤروش
یازار:‌

نیمی از مردم یکبار بواسیر (هموروئید) را تجربه می کنند

درمان بواسیر (هموروئید)

شاید در نگاه اول تصور کنید بواسیر تنها مختص به سالخوردگان است اما لازم است بدانید این بیماری حتی ممکن است کودکان زیر 5 سال و یا جوانان را نیز درگیر نماید زیرا که عروق و رگ های این ناحیه به شدت حساس بوده و احتمال آسیب آنها زیاد است.

بواسیر یا هموروئید بعنوان شایع ترین بیمار ناحیه ی مقعد شناخته می شود به حدی که می توان گفت نیمی از افراد، حداقل برای یکبار به این بیماری مبتلا می شوند به علاوه طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شده شیوع این بیماری در بین زنان بیشتر از مردان است زیرا یکی از علت های اصلی بواسیر، بارداری و زایمان می باشد.

در کنار موارد ذکر شده می توان گفت بواسیر در اغلب موارد افرادی در سنین بالاتر را درگیر می نماید زیرا که بافت نگهدارنده رگ ها با افزایش سن تضعیف شده پس راحت تر کشیده شده و آسیب پذیر تر می شوند.

ممکن است شما به این بیماری مبتلا شده باشید ولی از وقوع آن اطلاعی نداشته و یا دلیل درد و و خونریزی های مکرر ناحیه ی مقعد را ندانید، خونریزی از مقعد یا خون در مدفوع در اغلب موارد نشانه ای از بیماری بواسیر است. از طرفی دیگر، فرا گیر بودن و شباهت علائم بواسیر با دیگر بیماری ها موجب شده، بیماری های دیگر نیز به اشتباه بواسیر تشخیص داده شوند.

علت شیوع بالای این بیماری گسترده بودن عوامل آن است، به تعبیری دیگر می توان گفت، رفتار ها و فعالیت های بسیاری هستند که می تواند موجب ابتلا به بیماری بواسیر شوند و این امر نشان میدهد اغلب علت های این بیماری شناخته شده می باشد و قابل پیشگیری است.

نیمی از مردم یکبار بواسیر (هموروئید) را تجربه می کنند

بواسیر چیست و چگونه به وجود می آید؟

بواسیر را می توان التهاب عروق خونی در ناحیه ی مقعد تعریف نمود که موجب تورم، درد و خونریزی در این ناحیه می گردد. این بیماری می تواند عروق خونی در ناحیه ی داخل مقعد و یا خارج از آن را درگیر نماید.

عامل اصلی بواسیر را می توانیم وارد آمدن فشار به عروق این ناحیه معرفی کنیم که موجب کشیدگی و پارگی این آنها می گردد و به طبع درد و خونریزی را به همراه خواهد داشت.

ادامه در سایت تالاب

آردینی اوخو
چهارشنبه 29 مرداد 1399
بؤلوملر :

اگر در طول روز بیش از اندازه می‌نشینید، مراقب این بیماری‌ها باشید

0 گؤروش
یازار:‌

گذر زمان و ورود به دنیای مدرن تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد کرده است. یکی از مهمترین این تغییرات صندلی ها هستند. صندلی هایی که ما را به نشستن های طولانی مدت وادار می کنند و بیماری هایی به همراه می آورند که به بیماری های نشیمنگاه شناخته میشوند.

کلینیک نوین درمان بیماری های بواسیر، هموروئید، شقاق، فیستول و کیست مویی

نشستن طولانی مدت می تواند بیماری هایی را به وجود بیاورد که تا قبل از این ردپای آنها در کمتر جایی از تاریخ پزشکی به چشم می خورد. اصل موضوع این است که ما برای نشستن آفریده نشده ایم. نوع تکامل و خلقت بدن ما به شکلی است که بهترین حالت برای آن ایستاده بودن و راست قامت ماندن است.

البته شرایطی که در زمان حال حاضر وجود دارد کاملا روشن و قابل درک است. افراد موظفند در طول روز حداقل ۸ ساعت بر روی صندلی های خود بنشینند و کار کنند. ولی با ظهور مشکلات و عوارض این موضوع، فرهنگ صندلی محوری که به افراد در دنیای امروز تحمیل شده است نیاز به تغییراتی اساسی دارد. در غیر این صورت باید منتظر شروع یک اپیدمی گسترده و ناشناخته در سطح دنیا باشیم.

گرفتگی عضلات، کمر درد، کاهش جریان خون، سفت شدن مفاصل، چاقی و کاهش سوخت و ساز بدن تنها بخشی از مشکلات و عوارض زیاد نشستن هستند. اما این فقط یک روی سکه است. مشکل به همین جا ختم نمی شود. روی دیگر سکه بیماری های مقعدی هستند.

  • آیا درباره ی بیماری های مقعدی یا نشیمنگاه چیزی می دانید؟
  • آیا می دانید بیش از نیمی از افراد حداقل یک بار در طول عمر خود یکی از بیماری های مقعدی را تجربه می کنند؟
  • آیا می دانید بیماری های مقعدی به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های قرن ۲۱ معرفی شدند؟

بیماری های نشیمنگاهی و مقعدی

بیماری های مقعدی که با نام بیماری های نشیمنگاه هم شناخته می شوند تمامی بیماری ها و مشکلات مربوط به ناحیه ی مقعد را در بر می گیرد. این بیماری ها در بافت های مختلف ناحیه ی مقعد به وجود می آیند و شامل ۴ دسته ی مهم زیر می باشند:

  • بواسیر ( هموروئید )
  • شقاق ( فیشر مقعدی )
  • فیستول مقعدی
  • کیست مویی ( سینوس پیلونیدال )

شاید شما نام بعضی از این بیماری ها را شنیده اید و می دانید نام بردن از آنها در جمع یک تابو و خط قرمز است. اما واقعیت این است که همین خط قرمزها افراد بسیاری را درگیر خود کرده که هر روز هم بر شمار مبتلایان به آن اضافه می شود. موضوع مهمی که در این میان مشخص شده است رابطه ی معناداری میان زیاد نشستن و ابتلا به بیماری های مقعدی وجود دارد.

باهم نگاهی به انواع بیماری های مقعدی خواهیم داشت تا بهتر با این بیماری ها آشنا شوید. حداقل اگر از بیان آن خجالت می کشید آن را بهتر بشناسید و مراقب آنها باشید. خبر خوب اینکه این بیماری ها تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند به شرط آنکه زیاد نشستن خود را اصلاح کنید.

بواسیر ( هموروئید)

در اطراف ناحیه ی مقعد تعداد زیادی مویرگ و رگ خونی وجود دارد که خون با فشار بسیار زیادی در آنها در حال گردش است. هنگامی که در اثر برخی عوامل نظیر یبوست، بارداری و نشستن های طولانی مدت، مقعد شما تحت فشار و کشش بیش از اندازه قرار می گیرد در نتیجه بافت های گوناگون مقعد شما از جمله رگ ها دچار آسیب های فراوانی می شوند. کشیدگی، پارگی، التهاب، از هم گسیختگی و تورم رگ های مقعد می تواند باعث به وجود آمدن بیماری بواسیر یا هموروئید شود.

ادامه این مطلب را در سایت 1 پزشک بخوانید.

آردینی اوخو
سه شنبه 28 مرداد 1399
بؤلوملر :

معرفی کلینیک نوین ، مرکز درمان بیماری های بواسیر،هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی

0 گؤروش
یازار:‌

کلینیک نوین یکی از بهترین کلینیک ها در سطح شهر تهران است که با استفاده از جدید ترین دستگاه های پزشکی و با کمک گرفتن از تکنیک مدرن لیزر به درمان انواع بیماری های ناحیه مقعد می پردازد. این کلینیک شامل مجموعه گسترده از پزشکان زبده و کارآزموده بوده که همگی متخصصانی با تجربه کافی در این زمینه هستند. همچنین پرسنل این مرکز از بهترین ها انتخاب شده اند تا بتوانند خدمات کافی را به بیماران عرضه نمایند. این کلینیک قادر است انواع بیماری های دردناک مقعدی شامل بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی و فیستول را با استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا و بدون احساس درد و یا خونریزی، سرپایی درمان نماید. این مرکز سعی نموده ضمن فراهم آوردن امکانات روز دنیا، محیطی آرامش بخش و استرلیزه را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا بتوانند بیماری خود را در محیطی سرشار از آرامش درمان نمایند. یکی از ویژگی های درمانی این مرکز نوبت دهی سریع و نیز درمان سرپایی می باشد که موجب می شود، بیماران زمان بسیار کمتری را صرف درمان خود نمایند.

امروزه بیماری های مقعدی در کمترین زمان ممکن و با استفاده از لیزر درمان می شوند، اما توجه داشته باشید، هنوز هم برای نتیجه گیری دلخواه از درمان، تخصص پزشک و مهارت او در این درمان حرف اول را می زند. پس به شما پیشنهاد می کنیم، درمان بیماری خود را به متخصصان ما بسپارید و شاهد نتیجه گیری سریع و قطعی درمان بیماری خود باشید. برای تماس با مرکز ما و دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

اطلاعات تماس
تهران، میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک 14، طبقه 5
آدرس سایت: https://jarah.clinic/
ساعت کار: ۸:۳۰ تا ۲۲:۰۰
۰۲۱۸۸۸۷۱۰۴۷
۰۹۱۹۷۷۱۵۵۲۸
info@jarah-clinic.com
 

 


آردینی اوخو
چهارشنبه 8 مرداد 1399
بؤلوملر :